vid-school

Welkom bij de Very Important Dance School! VID is opgericht in september 2007 en de naam VID is destijds gekozen door mezelf en mijn leerlingen tijdens een brainstorm naar een leuke groepsnaam om op te treden. Als parodie op "VIP" kwam algauw het idee voor "VID". Ondertussen is de dansschool en dansen algemeen ook "very important" geworden in mijn leven en in dat van vele dansers. Persoonlijk vind ik dansen een prachtige manier om jezelf te uiten, om te gaan met anderen, creatief bezig zijn, één te worden met de muziek of zoals mijn favoriete citaat het beschrijft: "While I dance, I can not judge, I can not hate, I can not separate myself from life, I can only be joyful and whole. This is why I dance."

​

Het concept en de visie van de dansschool gaan vooral om beleving en dansplezier. Ik kies bewust om niet meer deel te nemen aan wedstrijden omdat dansen zoveel meer is dan punten en titels behalen. In mijn dansschool wil ik een samenhorigheidsgevoel creëren, liefde voor dans bijbrengen en de leerlingen mijn passie doorgeven. Ik hecht veel belang aan de ontwikkeling van een positief zelfbeeld, vriendschap en zelfvertrouwen. Ik werk jaarlijks aan een dansvoorstelling waaraan alle leerlingen kunnen deelnemen zodat ze aan familie en vrienden kunnen tonen wat ze het voorbije jaar geleerd hebben. Iedereen die het voelt kriebelen heet ik van harte welkom! Elke x